مادران شهدا نماد صبر، شجاعت، پایداری و وفاداری هستند

به نقل از سایت اخبار انقلاب و دفاع مقدس :    

به گزارش مهر، سردار محسن کریمی عصر پنجشنبه در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: دفاع مقدس هویت ملت ایران است و این نشان از اهمیت جایگاه دفاع مقدس است که باید به خوبی تبیین شود و امروز بسیاری از فرهنگ‌های ارزشمندی که در کشور شاهد جاری بودن آن هستیم برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است. اگر از دفاع مقدس و اهمیت آن سخن می‌گوئیم باید نقش تمامی افراد و مجموعه‌های تأثیرگذار را نیز بیان کنیم که مهمترین آنها شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران هستند.

وی افزود: آن چیزی که توانست مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را به نسل حاضر منتقل کند ادامه راه این عزیزان توسط خانواده‌هایشان است که نقش پدران، مادران و همسران شهدا در این خصوص بسیار برجسته است. خانواده‌های معظم شهدا توانستند ماندگاری حماسه دفاع مقدس و عظمت این مقطع ارزشمند را به خوبی حفظ کنند و قطعاً اگر همراهی خانواده‌های شهدا نبود امروز اتفاقات خوب را شاهد نبودیم.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: یکی از نقش‌هایی که در دفاع مقدس بسیار برجسته است نقش مادران و همسران شهدا است و بدون شک مادران و همسران شهدا سرمایه‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شوند که باید قدر این نعمت‌های بزرگ را بدانیم. همسران و مادران شهدا با الگوی رفتاری خود که با تاسی از حضرت زینب (س) و حضرت ام البنین (س) بود، در سراسر حیات با برکتشان مبلّغ و مروّج مکتب ناب ایثار و شهادت بوده‌اند و به معنای واقعی نمود عینی شهدا بودند.

کریمی تاکید کرد: نامگذاری وفات حضرت ام البنین (س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نشان از اقتدای این بزرگواران به بانوی بزرگ ادب و کرامت حضرت ام البنین (س) دارد و جامعه امروز نیازمند الگو گیری و درس گرفتن از این عزیزان را دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مادران شهدا نماد صبر، شجاعت، پایداری و وفاداری هستند و امروز جامعه اسلامی خود را مدیون فداکاری‌ها و ایستادگی‌ها و رفتار برجسته این بزرگواران می‌داند. یکی از مسائلی که در بازگو کردن فرهنگ دفاع مقدس و تولیداتی که در این راستا در ابعاد مختلف باید به آن توجه شود توجه و تبیین نقش برجسته مادران و همسران شهدا است که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: امروز که این افتخار را داریم دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی را تهیه می‌کنیم باید به نقش برجسته مادران و همسران شهدا به طور ویژه بپردازیم و خوشبختانه استان مرکزی در این خصوص الگوهای شاخصی دارد که معرفی آنها به نسل جوان و آیندگان بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

247
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بروزترین بانک اطلاعات مشاغل

کرم پودر

سنگ برای قرنیز ساختمان

لوازم یدکی اس دبیلیو ام SWM

معرفی برترین رمان ها


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });